Kurkuma a zázvor

Jedním z nejlepších způsobů, jak zlepšit stav chrupavky, je zahrnout do stravy více zázvoru a kurkumy. Mají totiž úžasné protizánětlivé vlastnosti. Nejenže pomáhají chránit chrupavku před dalším poškozením, ale mohou také pomoci při úlevě od bolesti.

česnek

Česnek chrání klouby a chrupavku. Můžete také jíst cibuli, pórek nebo pažitku – tyto potraviny obsahují organické sloučeniny síry. Síra je důležitá při prevenci bolesti kloubů.

kokosový olej

Kokosový olej je bohatý na éterické oleje, které snižují záněty, bolest, hydratují tkáně a zároveň chrání před viry, bakteriemi a houbami, které poškozují naše tělo. Může být použit interně i lokálně.

třešně

Jakékoliv ovoce bohaté na červené a fialové barvivo, jako jsou třešně, borůvky nebo granátové jablko, jsou dobré při podpoře zdraví kloubů. Je to způsobeno anthokyany, které jsou odpovědné za jejich barvu.

želatina

Je to skvělý přírodní prostředek na regeneraci kolenní chrupavky, kyčelního kloubu a dalších kloubů. Želatina může pomoci při regeneraci chrupavky, protože má podobnou strukturu .

Cvičení pro zdravé kolena do vysokého věku

Základem zdraví pro naše klouby je dostatek pohybu. Kadý den byste si měli doproať alespoň 20 minut souvislé chůze, kterou je vhodné doplnit jednoduchými cviky na zpevnění a lepší pohyblivost.

Pokračování na další straně…

1
2
3
4