Kobra

Bhujangasana neboli póza kobry, pomáhá zvyšovat objem plic, protáhnout hrudní svaly, posílit vaše břišní svaly a zlepšit držení těla:

1. Lehněte si na břicho a zhluboka se nadechněte. Pomalu zvedejte trup, ale vaši spodní část těla nechte na zemi. Balancujte na špičkách a předloktí.

2. Zvedněte hlavu a dívejte se před sebe.

3. Pomalu dýchejte a zaujměte výchozí pozici. Zkuste pomalu zvyšovat dobu strávenou v této poloze.

Stojka na rukou

Salamba Sirsasana neboli stojka na rukou s podporou, je dobrá pro svaly zad a břicha. Zlepšuje dýchání a krevní oběh. Tento cvik se doporučuje spíše zkušenějším:

1. Postavte se na kolena a dejte celé předloktí na podlahu. Spojte ruce a vytvořte stříšku. Na vrchol stříšky položte hlavu. Zadní část hlavy se dotýká spojených prstů.

2. Vyrovnejte kolena, pomalu dýchejte a začněte zvedat nohu z podlahy.

3. Švihem dejte nohy nahoru a zůstaňte tak 30 sekund až 2 minuty. Záleží na vás.

Zdroj:studnicenapadu

1
2
3