V případě zájmu můžete vyzkoušet i některé z dalších bylinek s dobrými účinky na nervový systém.

Levandule

Jedna všestranně zaměřená studie z roku 2010 porovnávala levandulový olej s lékem proti úzkosti lorazepamem.

Zjistila, že obě látky byly efektivní proti obecné i přetrvávající úzkosti. Výhodou levandule je, že nemá sedativní vedlejší účinky.

Dávkování: Užívejte 80 mg doplňku levandule na den, případně užívejte olej v rámci aromaterapie.

Meduňka

Výzkum publikovaný v roce 2004 aplikoval jeho účastníkům extrakt z meduňky (buď 300 nebo 600 mg). Následně hodnotil jejich náladu po 1 hodině.

Vyšší dávka měla za následek snížení stresu, zlepšení duševní pohody a zvýšení pozornosti. Dokonce i nižší dávka pomohla účastníkům studie vypracovat více matematických úloh v kratším čase.

Dávkování: Užívejte 300 až 500 mg extraktu meduňky 3 krát denně. Případně 60 kapek denně nebo čtvrtinu až celou čajovou lžičku sušené byliny meduňky v horké vodě v podobě čaje 4 krát denně.

L-theanin

Toto není přímo bylinka, ale ve vodě rozpustná aminokyselina. Má však za sebou tak dobré výsledky výzkumu, že jsme ji museli uvést.

Nachází se převážně v zeleném a černém čaji. Dá se sehnat i jako doplněk výživy.

Studie zjistily, že má přímý účinek na mozek, pomáhá snižovat stres a úzkost aniž způsobovala malátnost či ospalost.

Sledujte nás na Facebooku

https://www.facebook.com/P%C5%99%C3%ADroda-je-l%C3%A9k-1597975057187190/

1
2