Odborníci na výživu se shodují v názoru, že po čtyřicítce by měly ženy jíst méně bílkovin a to zejména v mase. Maso je totiž bohaté na aminokyseliny, stimuluje syntézu bílkovin, zpomaluje procesy odstraňování starých buněk. Pokud se tyto procesy v těle trvale aktivují, mohou podpořit pozdější vznik rakoviny, kardiovaskulárních onemocnění, infekcí, cukrovky, aterosklerózy, ale mohou také výrazně snížit délku života. Čím ale maso nahradit?

Přestože bílkoviny jsou pro lidský organismus důležité, nemusíme je pokaždé čerpat jen z masa. Dají se nahradit i potravinami rostlinného původu, například luštěninami. Ty jsou, mimo jiné, již odedávna považovány za hotový sklad zdraví a krásy pro všechny ženy v nejlepších letech. Obsahují mnoho vitamínů B a A, kyselinu listovou, vápník a železo. Kromě něj však obsahují důležité fytoestrogeny, které jsou vhodné zejména při nedostatku estrogenu v ženském těle. Ten s věkem přirozeně ubývá, ovlivňuje reprodukční funkce, náladovost, ale i ženský vzhled a kilogramy.

Tajemství je ve fazolích

Ty obsahují vlákninu, která snadno absorbuje karcinogeny, toxické látky a kromě toho přispívá ke správnému procesu trávení. Díky konzumaci luštěnin přežijí i ty prospěšné mikroorganismy.

Fazole si můžete udělat na množství způsobů, u nás je nejčastěji konzumujeme v polévce, ale v jiných končinách se často připravují vynikající fazolové zahuštěné omáčky či pečené fazolky. Dříve, než ale fazole dáte do úst, dobře ji namočte ve vlažné vodě, jinak si koledujete o některé z nežádoucích účinků, které mohou organismus ovlivnit nedostatečným změkčením.

I fazole umí být totiž škodlivá a o tom se již přesvědčili mnozí, kteří ji konzumovali tvrdší. Nenamočená fazole se Vám totiž postará o nadýmání, plynatost a dokonce Vás po ní může i nepěkně přehnat. Ale to pouze v případě, že byste to s ní přehnali.

Zdroj:prosvet

1
2