Mozek potřebuje správné živiny, aby mohl fungovat efektivně a výkonně.

To platí stejně pro paměť, přemýšlení, řešení problémů a celkové logické myšlení.

Kde tyto živiny získat? Dnes vám prozradíme 15 potravin, u nichž je prokázáno, že zvyšují mozkovou kapacitu, zlepšují paměť a zvyšují výkon mozku.

A to nejen o nějaká zanedbatelná procenta. Pokud se o svůj mozek budete dobře starat a dodávat mu to, co potřebuje, jeho výkon se dá zlepšit až o úctyhodných 80%.

Samozřejmě, nemusíte konzumovat všechny tyto potraviny najednou. Avšak čím více z nich zakomponujete do svého jídelníčku, tím lépe na tom váš mozek a inteligence bude.

1) Rozmarýn

Zřejmě nejznámější bylinkou na zlepšování mozkových funkcí je rozmarýn. Látky, které se v něm nacházejí, podstatnou měrou zvyšují výkon mozku.

Nemusíte ho ani jen konzumovat. Dokonce stačí, že si k němu budete vonět.

Jednoduše položte rozmarýn na okno v místnosti, kde trávíte čas, nebo použijte vonný olej na masáž. Obvykle se ředí s jiným nosným olejem jako například slunečnicovým, protože je velmi koncentrovaný.

2) Červená řepa

Červená řepa obsahuje látky, které zlepšují průtok krve v těle a tím i v mozku. Lepší prokrvení a okysličený mozek podává i lepší výsledky.

3) Vajíčka

Na zlepšení paměti zařaďte do svých snídaní jedno vajíčko.

Vaječný žloutek obsahuje cholin, který je velmi prospěšný pro zdraví mozku.

4) Ryby

Sardinky, losos, makrela, treska, ančovičky … Tyto ryby obsahují omega-3 mastné kyseliny EPA a DHA, které jsou pro správnou funkci mozku nezbytné.

Některé dravé ryby mohou však být znečištěny těžkými kovy, proto je lepší konzumovat ty menší jako jsou sardinky nebo ančovičky.

5) Avokádo

Podobně jako ryby, i avokádo se vyznačuje vysokým obsahem zdravého tuku a jiných látek, které podporují prokrvení a činnost mozku.

článek pokračuje na další stránce….

1
2
3