Jsou plné fytonutrientů, vitamínů, minerálů, stopových prvků, omega-3 mastných kyselin a mnoha dalších pro tělo prospěšných látek. Kromě toho výborně chutnají.

Jejich každodenní konzumací si zlepšíte trávení, snížíte vysoký krevní tlak, podpoříte dobré vidění a zmírníte pocity úzkosti.

Můžete je konzumovat syrová, zapečená do chleba, přidat je do salátu nebo si z nich vyrobit pomazánku. Mluvíme o oblíbených a nesmírně zdravých slunečnicových semínkách.

Malá, ale mocná slnečnicová semínka

Slunečnice je pozoruhodná rostlina, která se dá zužitkovat prakticky celá. Snadno se pěstuje a její semínka se považují za jednu z nejzdravějších potravin.

7 polévkových lžic slunečnicových semínek (28 gramů) dodají tělu zhruba třetinu denní potřeby vitamínů skupiny B, 69% potřeby vitaminu E, 24% potřeby manganu, 22% potřeby hořčíku a 26% potřeby fosforu.

Taková porce obsahuje zhruba 163 kalorií (7% denní potřeby), což z nich dělá výbornou pochutinu na svačinu, která dodá tělu dostatek energie.

Také se v ní nachází zhruba 2,5 gramu vlákniny a 6 gramů bílkovin, což je asi 10% vaší denní potřeby.

Prospěšné tuky

Slunečnicová semínka obsahují velmi prospěšné omega-3 nenasycené mastné kyseliny, které jsou kritické pro správnou činnost mozku a také udržují vaše srdce zdravé.

Tento druh tuků výborně potlačuje v těle záněty, čímž předchází vzniku mnoha chronických onemocnění, včetně rakoviny či Alzheimerovy choroby.

Navíc, omega-3 kyseliny udržují zdravé i vaši pokožku a vlasy.

článek pokračuje na další stránce…

ZANECH STOPU

Please enter your comment!
Please enter your name here