Zná to snad každý, kdo provádí sedavé zaměstnání. K různým onemocněním zad se přidružují silné a neutuchající bolesti.

Lidé si nepomáhají ani tím, že stále méně vykonávají fyzickou práci a hýbou jsem čím dál tím méně.

Díky studiím se zjistilo, že sezení výrazně zkracuje délku života. Statistiky jsou proto alarmující, až polovina populace totiž bojuje s problémy týkajícími se zad.

Už i lajk ví, že proti těmto problémům je třeba bojovat. Důležitý je pravidelný pohyb a cviky posilující zádové svaly.

Tyto cviky, které vám dnes chceme představit Vám pomohou za poměrně krátkou dobu a co je na nich nejlepší, můžete je provádět kdekoliv. Stačí vám podložka a můžete se do toho pustit.

1) Na začátek si lehněte na záda, přitáhněte k sobě pravou nohu, oběma rukama si nohu chyťte pod kolenem a přitáhněte k hrudníku. Po 20 sekundách vyměňte pravou nohu za levou a opakujte.

2) Zůstaňte ležet na zádech. Ohněte pravé koleno, chyťte levou rukou a pomalu táhněte do levé strany. Snažte se přitom nohu táhnout, co nejvíce k zemi. Pravá ruka ani rameno by se neměly odlepit od podlahy.

V poloze zůstaňte 30 vteřin. Pomaličku uvolněte a totéž opakujte druhou nohou. Je potřeba myslet na preciznost, vše dělat pomalu a bez prudkých pohybů. Opakujte dvakrát až třikrát. Pokud při tomto cviku cítíte bolest, změňte úhel.

3) U dalšího cviku opět ležíte. Přidržte si koleno jedné nohy a snažte se ho, co nejblíže přitáhnout k hrudníku. Podržte 30 sekund a vystřídejte nohy. Opakujete pětkrát s každou nohou.

další cviky najdete na druhé stránce…

1
2