Vzhledem k široké škále nutričních a zdravotních hodnot jsou datle považovány za nejzdravější ovoce na světě. Říká se jim také multivitaminové „tablety“, které mohou užívat dospělí i děti. Existuje mnoho důvodů, které z nich dělají jedno z nejzdravějších druhů ovoce na planetě, a my vám prozradíme deset.

1. Datle jsou potravou pro mozek
Datle obsahují fosfor a ten hraje důležitou roli jako „potrava pro mozek“. Proto se datle doporučují ve stravě lidí zabývajících se intelektuální prací. Datle rychle dodají mozku a svalům potřebnou energii, protože obsahují přírodní cukry, jako je glukóza, sacharóza a fruktóza.

Datle obsahují elementární chlór, který se používá k ochraně zubů před kazem. Zralé datle obsahují vitamíny A, C, B1, B2 a niacin. Datle jsou vynikajícím zdrojem sodíku, hořčíku, vápníku a železa.

2. Datle obsahují železo
Datle jsou bohatým zdrojem železa. Jejich každodenní konzumace je výbornou prevencí proti chudokrevnosti, ale také terapií pro ty, kterým chybí zásoby železa. 100 gramů datlí obsahuje asi 10 % doporučené denní hodnoty železa.

Více o vegetariánských zdrojích železa si můžete přečíst ZDE.

3. Datle jsou „zdravé cukroví“
Přírodní cukr obsažený v datlích je perfektní alternativou k běžnému cukru. Jsou lehce stravitelné a snižují pocit hladu Stačí sníst 2 nebo 3 datle a už nebudete mít chuť na čokoládu či jiné sladkosti a vychutnáte si neuvěřitelně sladkou chuť, která se nedá srovnat s chutí průmyslových sladkostí .

Z datlí se dá udělat zdravá pomazánka („hurmela“), lze je použít jako přírodní sladidlo do kompotů a raw dezertů. O tom, jak jsou zdravější než sladkosti, slazené bílým krystalovým cukrem, není třeba mluvit!

Přečtěte si recept na zdravý raw dezert z datlí, lískových oříšků a kokosu.

4. Datle jsou bohaté na bílkoviny
Datle jsou skvělým zdrojem bílkovin, které nám pomáhají zůstat fit a udržovat naše svaly silné. Velký počet profesionálních sportovců konzumuje několik datlí denně, aby zajistili svým svalům uspokojivou hladinu bílkovin.

Protože jsou sportovci vystaveni každodenní námaze, jsou bílkoviny velmi důležitým faktorem, který je zodpovědný za normální funkci svalů.

Pokračování na další straně

1
2