Když v těle klesne hladina železa, přestane se produkovat dostatečné množství červených krvinek. Výsledkem pak bývá únava a anémie.

Z tohoto důvodu vaše tělo potřebuje pro svou optimální funkci a tvorbu hemoglobinu neustálý přísun železa. A jedním ze způsobů, jak to zajistit, je konzumací potravin bohatých na železo.

Železo kromě tvorby červených krvinek hraje roli i při transportu vody a kyslíku do všech tělesných orgánů.

Jeho snížená hladina v krvi vede ke špatnému prokysličení orgánů. U železa je problém nejen jeho nedostatek, ale i to, že z neživočišných forem se do těla špatně vstřebává.

Proto mají vegani a vegetariáni vyšší riziko onemocnění vyplývající z jeho nedostatku.

Absorpci železa pozitivně ovlivňuje vitamín C. Proto, pokud nejíte maso, je vhodné konzumovat takové potraviny, které kromě železa obsahují i ​​tento vitamín.

Dnes jsme pro Vás připravili seznam pár druhů ovoce, které splňují obě podmínky – mají vysoký podíl jak železa, tak i vitamínu C, což je pro rychlé doplňování železa nejvhodnější.

1) Datle

Toto nadmíru sladké ovoce můžete konzumovat jak čerstvé, tak sušené. Je vysoce energetické a nutričně bohaté. Je známé i tím, že výborně doplňuje rezervy železa.

Jedna sklenka (250 ml) datlí obsahuje až 3 mg železa.

Nejideálnějším způsobem na prevenci nedostatku železa je přidat si datle do vaší snídaně – ať už cereálií nebo jen tak samostatně.

Můžete je také použít pro přípravu jakýchkoliv sladkých jídel. Přidejte je do salátů, pudinků nebo džemů či pomazánek.

článek pokračuje na další stránce…

1
2