Tyto protahovací cviky vám pomohou zlepšit držení těla a zbaví vás bolesti zad. Pomocí několika jednoduchých pohybů si natáhnete zapomenuté svaly mezi žebry, které pomáhají zmírnit napětí v trupu a narovnají vás. Zabere vám to pár minut denně a výsledky vás mile překvapí. 

Cvik č. 1

Pomocí tohoto uklidňujícího cviku si důkladně protáhnete svaly mezi žebry. Při každém nádechu se zaměřte na vdechování do zad a do stran žeber a při každém výdechu se soustřeďte na uvolnění napětí. 

1. Dejte se na čtyři, bedra přeneste dozadu na paty, kolena odtáhněte od sebe a ruce natáhněte vpřed na zem. 

2. Přejděte rukama po podlaze doprava, dostatečně daleko na to, abyste cítili natažení na levé straně těla. Vydržte 5 hlubokých nádechů. 

3. Přejděte rukama přes střed a pak na levou stranu tak, abyste si natáhli pravou stranu trupu. Opět vydržte 5 nádechů. 

Poznámka: Pokud vás při tomto cviku bolí kolena, podložte si pod zadek vyšší polštář, abyste zmírnili tah. Pokud máte tvrdou podložku, podložte si i kolena.

Cvik č. 2

Tento cvik otevírá hrudník a ramena, uvolňuje napětí v horní části zad a zvyšuje pohyblivost páteře. 

1. Dejte se na všechny čtyři, kolena dejte dále od sebe a ruce naopak blízko sebe. 

2. Nadechněte se a táhněte pravou ruku nahoru co nejvýše ke stropu tak, že trup je vytočený do strany. Potom vydechněte as výdechem zatáhněte pravou ruku mezi levou ruku a kolena. Spusťte ji na rameno.

3. Nadechněte se a ruku opět táhněte vzhůru ke stropu.

4. Opakujte 3krát a pak vyměňte strany. 

Pokračování na další straně

1
2