3. Okamžitá potřeba na záchod

Káva má projímavé účinky, týká se to i bezkofeinové.  Není zcela jisté, proč to tak je, ale káva  má stimulační účinek na střeva  a vyvolá potřebu jít na toaletu. Zkuste pít méně kyselé kávy, to může ovlivnit tento problém. Pokud chodíte častěji na toaletu, taktéž je čas odstavit kávu.

4. Kofein přestane působit

Každý to znáte.  Dáte si jednu kávu, ta vás nabudí a vy jste produktivnější. Kofein  však později  přestane fungovat  a váš organismus se zhroutí. Máte pocit únavy, a tak přijde na řadu káva číslo 2.  Myslíte si, že vás probere, ale jde jen o falešnou energii.  Po množství kávy je váš organismus unavenější,  jako byste zakuckal několik kilometrový maratón. Vaši produktivitu v práci tímto zničíte. Energii si dodávejte ne kávou, ale výživným jídlem. 

5. Záškuby ve svalech a nervech

Kofein  způsobuje  uvolňování látek, které zvyšují reaktivitu ve svalech a nervech. To může  způsobit různé záškuby, například oční.  Pokud zaznamenáte takové příznaky, je čas odstavit kávu a  zvýšit příjem vody.

6. Ohrožený spánek

Nedokážete večer usnout? Je to právě nadměrným množstvím kávy. Ano, káva tělo unaví, ale nedokážete díky množství kofeinu usnout. Nejlepší pro vás bude, když si už po 16-té hodině nedáte ani jeden šálek kávy.  Váš spánek bude zase v normálu.

Zdroj:somzena

1
2