Světová zdravotnická organizace provedla studii, jejíž výsledky naznačují, že množství zkonzumovaného cukru přímo souvisí s nadváhou a obezitou. Navíc náhlý přírůstek hmotnosti je obvykle způsoben zvýšením množství zkonzumovaného cukru.

Zatímco sacharidy a tuky jsou obecně zodpovědné za přibírání na váze, cukr je považován za hlavního viníka. Nyní se přidává do mnoha jídel a nápojů a je přirozenou součástí některých potravin, jako je med, ovocné šťávy, rozinky, mango a banány.

Cukr však nepřispívá jen k přibírání na váze. Nadměrná dávka cukru vede k hyperaktivitě, následné únavě, kvasinkové infekci, depresím, bolestem hlavy, nachlazení, zánětům dutin a nadměrné ospalosti. Významné množství cukru navíc zvyšuje riziko srdečních onemocnění, cukrovky a rakoviny.

Spotřeba cukru a tělesná hmotnost

Přebytek cukru je v našem těle využit. Část z nich tělo využívá pro energetické účely, zatímco zbytek se ukládá jako tuk. Když člověk sní příliš mnoho cukru, výsledkem je zbytečný tuk kolem pasu, boků, stehen a obličeje.

Řekněte NE cukru

Vzdát se cukru je pravděpodobně jeden z nejobtížnějších úkolů, kterým můžete čelit. Zpočátku můžete pociťovat klasické abstinenční příznaky, jako u každé závislosti, jako je zhoršení nálady, bolest hlavy, únava a zdrcující chuť na cukr. Potraviny obsahující cukr je proto dobré vysazovat postupně a vyřazovat ze svého jídelníčku vždy jeden druh produktu.

Pokračování na další straně

1
2