Co s vaším tělem udělá konzumace ovesných vloček

Ovesné vločky mají nízký glykemický index. Jejich pravidelná konzumace proto zabrání tloustnutí a vzniku obezity.

Poskytují pocit zasycení a zároveň jsou pro tělo dobrým postupně uvolňujícím se zdrojem energie. To znamená, že kalorie z nich se nepřeměňují na tuk a také nedochází k prudkým výkyvům v hladině krevního cukru.

Tuto jejich vlastnost ocení hlavně cukrovkáři, protože jim pomohou regulovat užívání inzulínu.

Konzumace vloček dokáže snížit celkový denní příjem kalorií až o polovičku, protože tělu dodávají energii postupně a zahánějí pocit hladu.

Vědci zkoumali konzumaci potravin s nízkým a vysokým glykemickým indexem na pozdější příjem kalorií během dne. Došli k závěru, že ovesné vločky bránily lidem v přejídání a nadměrném příjmu potravy i během obědů či večeře.

Pokud se během dne člověk cítí plný, protože měl na snídani ovesné vločky, pak mu to pomáhá shodit extra kila a tělesný tuk.

Kromě toho mají ovesné vločky i následující zdravotní přínosy:

  • jsou bezpečná alternativa pro lidi s celiakií a lidí, kteří se vyhýbají lepku (ovesné vločky obsahují méně lepku a jsou i takové, které ho neobsahují vůbec)
  • mají vysoký obsah vlákniny a podporují růst prospěšných střevních bakterií a tím i zdravé trávení
  • snižují riziko rozvoje rakoviny prsu
  • zvyšují imunitní odezvu
  • prodlužují život
  • snižují hladinu cholesterolu v krvi
  • snižují riziko kardiovaskulárních onemocnění
  • snižují riziko srdečního infarktu
  • v dětství předcházejí vzniku astmatu

Jak konzumovat ovesné vločky

Ovesné vločky je možné konzumovat několika způsoby.

Nejčastějším je jejich míchání s mlékem nebo jogurtem. Přestože tento způsob není úplně špatný, není však ani nejšťastnější, protože mléko a vločky jsou potraviny s odlišným způsobem trávení a neměly by proto navzájem míchat.

Lepším způsobem je namočit je do vody a přichutit jejich medem, sušeným ovocem, skořicí nebo citronovou šťávou. Případně použít vzájemnou kombinaci uvedených přísad.

Je možné také z nich udělat ovesnou kaši (anglicky porridge nebo poridž), avšak tepelnou úpravou se v nich zničí některé prospěšné vitamíny. Proto čím méně vaření, tím lépe.

Zdroj:Domacaliecba.sk

1
2