– posiluje imunitní systém

– obsahuje Omega 6 mastné kyseliny , které chrání srdce a pomáhají snižovat škodlivý cholesterol

– obsahuje cennou kyselinu arachidonovou

– optimální množství slaniny posiluje stěny a elascitiu cév, regulují krevní tlak a pozitivně ovlivňují jemné svalstvo

– konzumovat by ji měli zejména kuřáci, obsahuje totiž selen, který zabraňuje oxidaci a snižuje negativní účinky kouření na naše tělo

– obsahuje vitaminy skupiny B , zejména vitamin B3

– balzám na kocovinu – slanina absorbuje nabytek alkoholu v těle a rychle sníží jeho hladinu

– v slanině se nachází také kyselina hyaluronová , která se osvědčila v  boji proti vráskám .

– jestliže slaninu konzumujete s mírou (doporučená dávka je přibližně 30 gramů), nemusíte se obávat přibírání , právě naopak, na metabolismus má velmi pozitivní vliv

Pokud kupujete syrovou slaninu u řezníka, kupujte ji i s kůží . Z ní totiž uděláte výbornou huspeninu. Ta je skvělá i na vazy, chrupavky a kosti. Ze zbytku si můžete vyrobit výborné domácí škvarky a domácí mast, která je například na takové smažení pokrmů mnohem lepší než rostlinné tuky .

Zdroj:Irecept

1
2