1) Zlepší se zdraví vašeho srdce

Zánět je obranným mechanismem vašeho těla proti útoku mikroorganismů a virů způsobujících nemoci.

Nicméně některé potraviny, jako je maso, jsou zánětlivé a mohou zánětu umožnit přetrvat. Přetrvávající zánět je příčinou závažných onemocnění včetně srdeční choroby.

Neu5Gc je molekula nevytvářená v těle, ale nalézající se v tmavém mase.

Když jíte tmavé maso, vaše tělo reaguje na tuto cizí molekulu aktivací tělesného zánětu jako imunitní reakce, podle studie z roku 2015 publikované v Proceedings of the National Academy of Sciences. Když jíte maso pravidelně, vaše tělo neustále reaguje tímto způsobem, což umožňuje přetrvávání zánětu.

Navíc tmavé maso obsahuje sloučeninu s názvem L-karnitin, která spouští ucpávání tepen, když reaguje se střevními bakteriemi, podle studie z roku 2013 vydané v Nature Medicine. Ucpané tepny jsou nejčastější příčinou úmrtí souvisejících se srdeční chorobou.

Na druhé straně vegetariánská strava je většinou protizánětlivá a pomáhá chránit vaše srdce.

2) Ochráníte se před rakovinou

Zánět je příčinou různých potenciálně smrtelných nemocí a rakovina je jednou z nich.

Zpráva WHO jasně ukazuje karcinogennost tmavého masa a zpracovaného masa, která se dále zvyšuje pravidelnou spotřebou jakéhokoli jiného druhu masa.

Dřívější studie také nalezly spojitosti mezi spotřebou masa a zvýšeným rizikem jistých rakovin.

Vysoká spotřeba masa je spojena s výskytem kolorektálního karcinomu (což zahrnuje rakovinu tlustého střeva, konečníku a střev), podle studie z roku 2004 vydané v Environmental and Molecular Mutagenesis.

Studie dále uvádí, že pokud je maso vařeno nebo i uzeno při vysokých teplotách, uvolňuje chemikálie, které mění lidskou DNA a činí lidi náchylnějšími k rakovině.

Vegetariánská strava tato rizika nevykazuje.

Podle studie z roku 2009 vydané v British Journal of Medicine mají vegetariáni nižší riziko výskytu jistých druhů rakoviny (kromě jiných i žaludku, vaječníků a močového měchýře) než konzumenti masa.

Přechod z nevegetariánské stravy na vegetariánskou snižuje žlučové kyseliny a neutrální steroly a následně snižuje riziko rakoviny tlustého střeva.

Žlučové kyseliny a neutrální steroly jsou tuky, které se vyskytují u výkalů a ve velkém množství jsou vysoce rizikovým činitelem pro rakovinu tlustého střeva.

3) Vaše šance na delší život se zvýší

Konzumace masa, zvláště tmavého masa a zpracovaného masa, může váš život zkrátit.

Podle studie z roku 2003 vydané v The American Journal of Clinical Nutrition analýza dlouhodobých stravovacích vzorů tisíců lidí z Ameriky a Evropy ukázala, že vegetariáni a ti, kteří jedí velmi malé množství masa, žijí déle.

Podle studie z roku 2012 vydané v Archives of Internal Medicine z tisíců lidí, jejichž stravovací vzory byly studovány, zemřeli ti, kteří konzumovali více tmavého masa, dříve na srdeční chorobu a rakovinu.

Studie dále uvádí, že ti, kteří konzumují denní porci tmavého masa, si zvyšují pravděpodobnost smrti o 13 procent, což vyskočí na 20 procent, je-li tmavé maso zpracované.

Nahrazení masa ve vaší stravě vegetariánskými zdroji bílkovin, jako jsou mléčné výrobky, luštěniny a ořechy, může prodloužit délku vašeho života.

4) Zhubnete

Když lidé přejdou ze stravy, v níž dominuje maso, na stravu s nízkým nebo žádným obsahem masa, začnou hubnout zároveň s tím, jak se v rámci celkové výživy obracejí na nízkokalorickou rostlinnou stravu.

Podle studie z roku 2007 vydané v Obesity byla čistě rostlinná veganská strava (nulová spotřeba zvířecího masa a živočišných produktů, jako jsou mléčné výrobky) spojena s podstatným snížením hmotnosti u lidí s nadváhou při období pravidelného sledování 1 až 2 roky.

Vegetariánská a veganská strava je bohatá na celozrnné potraviny, zeleninu a ovoce, což jsou neskutečně bohaté zdroje vlákniny. Vláknina byla vždy pozitivně spojována s nižším indexem tělesné hmoty (BMI) a hmotnosti. Navíc rostlinné potraviny jsou bohatší na výživu a chudší na kalorie.

Lidé, kteří dodržovali vegetariánskou stravu, shodili o 2 kg a ti, kteří dodržovali veganskou stravu, shodili o 2,5 kg více než lidé, kteří jedli nevegetariánskou stravu, podle studie z roku 2015 publikované v Journal of General Internal Medicine.

Sledujte nás na Facebooku

https://www.facebook.com/P%C5%99%C3%ADroda-je-l%C3%A9k-1597975057187190/

1
2