Každý ví, že spánek je také nenahraditelným zdrojem zdraví a je třeba dodat, že důležitá není kvantita, ale především kvalita spánku. I 5 hodin spánku může mít lepší efekt, než 8 hodin strávených v posteli.

Lékaři tvrdí, že nejklidnější spánek mají ti, kteří spí úplně nazí! Níž najdete 5 důvodů, které to potvrzují!

1. Regulace tělesné teploty

Během spánku se teplota těla snižuje, co má skvělý vliv na kvalitu spánku. Nízká teplota krve je pro mozek signálem, že je čas spát. Pokud na sobě máme teplé pyžamo, náš mozek neví, co dělat – jít spát, nebo zůstat vzhůru?

2. Lepší uvolňování melatoninu

Tento hormon je zodpovědný za správné fungování našeho organismu. Aby se uvolnil dostatek melatoninu, je nutné spát nahý při teplotě nepřesahující 21°C a… v naprosté tmě.

3. Regulace stresu

Pokud je v našem těle nadbytek kortizolu, stresového hormonu, nemůžeme usnout. Zhoršuje také metabolismus. Pokud je nám během spánku horko, zvyšuje se hladina kortizolu a také i náš apetit. Probudíme se, máme větší hlad a váha jde nahoru. Jsme také víc nervózní.

Pokračování na další straně

1
2