Příčiny nedostatku hořčíku

Hlavní příčinou nedostatku hořčíku je jeho nedostatek ve stravě, protože ta se v dnešní době vyznačuje vysokým stupněm zpracování (převážně u bílé mouky, masa a mléka), během kterého se z potravin vytrácí.

Kromě toho stále méně jíme potraviny bohaté na tento důležitý minerál, jako jsou luštěniny, ořechy, zelená listová zelenina či mořské řasy.

Problém je také ochuzená půda, která se v důsledku intenzivního zemědělství a pěstováním monokultur vyčerpala o důležité minerály.

Nesmíme zapomínat ani na situace, kdy se hořčík z těla nadměrně vyplavuje. K tomu dochází zejména při:

  • užívání antibiotik
  • užívání diuretik
  • nadměrné konzumaci alkoholu, soli, kofeinu a kyseliny fosforečné (kolové nápoje)
  • dlouhodobém stresu
  • nadměrném pocení a silné menstruaci
  • výskytu střevních parazitů

Důležité je také si uvědomit, že vstřebávání vápníku ovlivňují i ​​jiné látky. Proto, pokud užíváte doplňky s hořčíkem, je třeba současně užívat i vitamín B6, D, K2 a selen.

Jedna studie k tomu uvádí:

Je politováníhodné, že dochází k nedostatku tak levného a netoxického prvku, což pak vede k nepřebernému množství onemocnění a lidského utrpení napříč celým světem.

Jak odstranit nedostatek hořčíku

Naštěstí existuje jednoduchý způsob, jak odstranit nedostatek hořčíku v těle. Řiďte se následujícími doporučeními:

1) Vyhýbejte se lékům, které vyplavují hořčík z těla, jako jsou diuretika a léky proti vysokému krevnímu tlaku.

2) Omezte příjem kávy, kol, soli, cukru a alkoholu.

3) Praktikujte aktivní relaxaci.

4) Jezte potraviny bohaté na hořčík – petržel, fíky, česnek, mandle, žito, ječmen, avokádo, kelp, pšeničné klíčky, oříšky kešu, pohanku, brazilské ořechy, pekanové ořechy, vlašské ořechy, datle, růžičková kapusta, krevety, zelenou listovou zeleninu.

5) Dělejte si lázně s Epsomskou solí (síran hořečnatý).

6) Užívejte doplňky stravy s obsahem hořčíku, vitamínu D, B6, K2 a selenu.

V případě, že budete užívat doplňky, důležitá je také forma hořčíku.

Nejhůře vstřebatelné jsou oxidy, sulfáty a karbonáty (uhličitany). Nejlepší jsou citráty, sladový výtažek a laktáty hořčíku.

V případě laktátů nesmíte alespoň 2 hodiny před nebo po jejich užití pít mléko ani konzumovat mléčné výrobky, které by bránily vstřebání laktátů hořčíku.

Rovněž, v případě, že trpíte na ledvinové kameny nebo vážným onemocnění srdce, před užíváním hořčíku se pro jistotu poraďte se svým lékařem.

Sledujte nás na Facebooku

ZANECH STOPU

Please enter your comment!
Please enter your name here