Když v těle klesne hladina železa, přestane se produkovat dostatečné množství červených krvinek. Výsledkem pak bývá únava a anémie.

Z tohoto důvodu vaše tělo potřebuje pro svou optimální funkci a tvorbu hemoglobinu neustálý přísun železa. A jedním ze způsobů, jak to zajistit, je konzumací potravin bohatých na železo.

Železo kromě tvorby červených krvinek hraje roli i při transportu vody a kyslíku do všech tělesných orgánů.

Jeho snížená hladina v krvi vede ke špatnému prokysličení orgánů. U železa je problém nejen jeho nedostatek, ale i to, že z neživočišných forem se do těla špatně vstřebává.

Proto mají vegani a vegetariáni vyšší riziko onemocnění vyplývající z jeho nedostatku.

Absorpci železa pozitivně ovlivňuje vitamín C. Proto, pokud nejíte maso, je vhodné konzumovat takové potraviny, které kromě železa obsahují i ​​tento vitamín.

Dnes jsme pro Vás připravili seznam pár druhů ovoce, které splňují obě podmínky – mají vysoký podíl jak železa, tak i vitamínu C, což je pro rychlé doplňování železa nejvhodnější.

1) Datle

Toto nadmíru sladké ovoce můžete konzumovat jak čerstvé, tak sušené. Je vysoce energetické a nutričně bohaté. Je známé i tím, že výborně doplňuje rezervy železa.

Jedna sklenka (250 ml) datlí obsahuje až 3 mg železa.

Nejideálnějším způsobem na prevenci nedostatku železa je přidat si datle do vaší snídaně – ať už cereálií nebo jen tak samostatně.

Můžete je také použít pro přípravu jakýchkoliv sladkých jídel. Přidejte je do salátů, pudinků nebo džemů či pomazánek.

článek pokračuje na další stránce…

ZANECH STOPU

Please enter your comment!
Please enter your name here