4) Zacvičte si 5 Tibeťanů

Těchto 5 cviků, když se cvičí spolu a v doporučeném sledu, dokáže nakopnout váš metabolismus do ještě vyšší úrovně.

Cviky zahrnují otáčení se v pase, zvedání nohou, prohýbání se v zádech, učinění „stolu“ a vypnutí celého těla. Všechny cviky se dělají v počtu 21 opakování.

Video níže podrobně ukazuje, jak provést tyto cviky, včetně oddechu mezi nimi.

Instruktorka je tyto cviky schopna dokončit do 10 minut. Měli byste být proto schopni zakomponovat je i do těch najhektickejších rán.

Jejich procvičením byste měli po zbytek dne nabýt pocit klidu a vyrovnanosti. Video je v angličtině, ale grafické provedení cviků bude snad jasné každému, i bez znalosti jazyka.

Jak to zavést do praxe: Začněte pomalu a smiřte se s tím, že zpočátku nemusíte být schopni provést všechny cviky nebo dokončit všech 21 opakování každého cviku.

Váš cíl by měl být získání schopnosti provést časem všech 5 cviků a získat z nich přínosy postupně, ne najednou.

5) Zvedání činek během 20 minut

Zvětšení objemu svalové hmoty je zaručeným způsobem, jak zrychlit metabolismus a jedním z nejlepších časů na zvedání činek je ráno.

Jde o rituál, který nechcete propásnout. Pokud byste si z našeho dopisu měli vybrat pouze jeden bod, tak ať je to právě tento.

Zvedání činek přepne vaše tělo do módu spalování tuků. Pokud nebudete cvičit ráno, pak je vysoká šance, že se vám během dne bude v těle ukládat tuk.

Být aktivním ráno znamená zůstat aktivním a energickým i během dne.

Pokud je tento bod pro vás nepraktický, zkuste místo něj alespoň takzvanou HIIT fázi. Jde o vysoce intenzivní intervalový trénink, který udrží váš metabolismus na vysoké úrovni po dobu několika hodin po cvičení.

Jak to zavést do praxe: Když ranní návštěva posilovny není nic pro vás, pořiďte si sadu odporových elastických pásů pro použití v domácím prostředí.

Jejich výhodou je, že vás oberou o výmluvu na špatné počasí, a že vám dovolují za poměrně malé počáteční výdaja procvičovat téměř všechny hlavní svalové partie.

6) Dejte si ke snídani 2 vajíčka na jakýkoliv způsob

Vajíčka jsou výbornou potravinou pro zrychlení metabolismu a vůbec nezáleží na způsobu, jak si je připravíte. Vždy z nich získáte všechny potřebné živiny a zároveň povzbudíte svůj metabolismus.

Nejdůležitější částí vajíček pro metabolismus jsou jejich bílkoviny. Budete se po nich cítit nejen sytí, ale zároveň budete pálit kalorie během dne.

Pokud si je připravíte na oleji, použijte kokosový olej. Jako přílohu si k nim můžete dát například bio hrušky nebo broskve, případně misku ovesných vloček s malinami nebo borůvkami na vrchu.

Jak to zavést do praxe: Rozšiřte si seznam receptů s vajíčky, abyste si je mohli připravit na mnoho různých způsobů.

Budete se pak na ně vždy těšit namísto toho, abyste měli pocit, že znovu jíte totéž.

7) Vypijte sklenici zeleného čaje

Zelený čaj obsahuje antioxidanty, které zlepšují vaše celkové zdraví. Pro zrychlení metabolismu vás však bude nejvíce zajímat látka označovaná jako EGCG a katechiny, které obsahuje.

Když chcete získat ze zeleného čaje co nejvíce zdravotních přínosů, bude nutné, abyste pokračovali v jeho pití i během dne. Jeden šálek totiž nemusí stačit na vybuzení zrychleného metabolismu.

Vědci poukazují na to, že bude potřeba možná až 5 šálků zeleného čaje za den, možná i víc.

Jak to zavést do praxe: Dnes najdete v obchodech mnoho druhů zeleného čaje, což pomůže zpestřit vaše rána od monotónnosti.

Zajímavé bývají zelené čaje přichucené o různé lesní plody či jiné bylinky dodávající extra energii, případně podporující detoxikaci.

8) Zabalte si svačinu na později

Ráno je ten čas, kdy se rozhoduje o vašem úspěchu během zbytku dne. Proto se ujistěte, že během dne neuvíznete v nějaké metabolické zácpě.

Když na vás totiž dojde hlad a vy sáhnete po nejbližším nezdravém jídle, téměř zaručeně si tak zpomalíte metabolismus. Proto buďte na takové chvíle připravený a mějte vždy po ruce něco zdravého.

Měňte svou svačinu každý den podle toho, jak se ráno cítíte a na co si mýslíte, že budete mít chuť. To dělá celý proces zajímavějším a zároveň zvyšuje pravděpodobnost, že to vydržíte praktikovat pravidelně.

Jak to zavést do praxe: Připravte si svačinu, kterou i později opravdu budete chtít sníst, abyste se na ni před obědem těšili.

Je neuvěřitelné, jak jednoduchá svačina dokáže zcela změnit to, jak se celé dopoledne cítíte.

Představte si čekání na tu chvíli, kdy si na ní pochutnáte a následný dobrý pocit po jejím snědení.

9) Naplňte si láhev s vodou

Udržování těla správně hydratované je klíčem k dobře fungujícímu metabolismu.

Když jste začali den se sklenicí teplé vody s citronovou šťávou, nastartovali jste zároveň proces hydratace těla po nočním odvodnění.

Jak to zavést do praxe: Vezměte si svoji váhu a vydělte ji číslem 70. Tolik litrů vody byste měli vypít (kromě jiných tekutinách obsažených v potravě).

Abyste celý proces zjednodušili, pořiďte si takovou láhev, která vám umožní si jednodušeji rozdělit požadované denní množství vody na menší dávky během dne.

Pokud potřebujete například vypít 1 litr vody za den, může to být láhev o objemu 0,33 litru, pokud si to rozdělíte na 3 dávky nebo láhev o objemu 0,25 litru, pokud na 4 dávky.

A samozřejmě, plus extra k tomu ta ranní sklenici citronové vody (ta se do toho výše uvedeného litru nepočítá).

Sledujte nás na Facebooku

ZANECH STOPU

Please enter your comment!
Please enter your name here